Fotografiile din acest blog sunt protejate conform legii 8 /1996 privind drepturile de autor. Preluarea e permisa doar cu acceptul proprietarului.

luni, 16 septembrie 2013

ARANEUS DIADEMATUS

Araneus diadematus sau paianjenul cu cruce mi-a dat intalnire in parc acum cateva zile pentru o sedinta foto .
Culoarea păianjenului poate varia de la galben deschis până la un de gri foarte închis. Dorsal, opistosoma prezintă 5 sau mai multe puncte, relativ, mari de culoare albă care formează o cruce. Punctele albe apar datorită celulelor ce conțin guanină.
Tarsul picioarelor păianjenului cu cruce prezintă două ghiare pectinate cu ajutorul cărora este țesută pânza. La baza lor se află o a treia ghiară, mai mică, ce poate forma un clește împreună cu doi țepi situați ceva mai în spate. Cu ajutorul acestei formațiuni păianjenul se poate fixa de pânză si sta acolo fără să depună efort. Totodată aceasta permite păianjenului să nu să se lipească de pânză. El țese o pânză rotundă verticală, însă sunt si excepții. Poziția ei verticală este cea mai bună, deoarece insecta este prinsă în zbor. În acest fel, păianjenul nu trebuie să astepte când ceva va cădea în plasă. Ziua acestia sunt rar observați, noaptea îi poți vedea atârnând în centrul plasei. De la plasă pleacă un fir de semnalizare, iar păianjenul stă ascuns în vizuina sa. Când victima este prinsă în pânză firul oscilează, informând păianjenul. De aceea, receptorii tactili sunt foarte sensibili. Imediat, păianjenul se repede spre pradă si o acoperă cu un strat de mătase , îi injectează veninul si fermenții. Apoi, isi  ia masa. După această el aruncă resturile (exp. cuticulă) fostei insecte, menținându-si pânză în curățenie.( sursa : http://ro.wikipedia.org/)
Ei bine , paianjenul meu mi-a oferit o demonstratie a modului cum serveste o musca la micul dejun  :) .










Dupa amiaza l-am gasit in acelasi loc. Pentru cina avea un tantar! :)





5 comentarii:

  1. Frumose poze! Dupa ce am vazut pozele am ras amintindu-mi,cand am incercat si eu sa fotografiez un paianjan si ce a iesit la mine si ce a esit la tine.Aici e la superlativ surprins.Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de apreciere. Incerc si eu! Sunt inca departe de ceea ca doresc sa realizez dar am rabdare!

      Ștergere
  2. Mam, pe mine ma distreaza Elena cum apare ea in pozele tale ca un laitmotiv :)Oricum, vad ca te pricepi la poze

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai e partenera mea de plimbari! . Si imi da voie sa postez pozele in care apare.

      Ștergere
    2. Ma bucur ca-ti plac pozele. Am un aparat super :) . Inca invat sa-l folosesc la intreaga capacitate. Pupici

      Ștergere

Thank you so much for stopping by. I love my followers and visitors. Your comments make me happy! :)